![]() | Onderwerp: eruitzien / kleren |
Opening: Grote spiegel, stapel kleding, pop/beer.
Proefje 1: Poppen aankleden
Pop, poppenkleding.
Proefje 2: Kleding versieren
Witte T-shirts of sokken (Zeeman) in diverse maten), textielstiften.
Proefje 3: Kijk eens in de spiegel
Grote spiegel waarbij kinderen zichzelf goed kunnen zien
Proefje 4: Poppetje aankleden
Papier, stofjes, lijm, kleurpotloden/krijtjes
Proefje 5: Spelen in de kledingwinkel
Kleding, hangers, kassa, spiegel, (themahoek).
In de kring ligt een stapel kleding (broeken, shirts, vestjes) en er staat een grote spiegel. Vertel dat je vanmorgen op stond, de kast open deed en kleding ging uit kiezen. Wat heb ik aan getrokken? Wie heeft er nog meer een blauwe spijkerbroek, T-shirt of vest aan? Hoeveel kinderen hebben er een blauwe broek aan? Welke kleur heeft het? De pop/beer van de groep heeft nog geen kleding aan. Laat de kinderen kleding uitzoeken om bij de pop/beer aan te trekken.
Laat de kinderen en ouders een rollenspel spelen in de themahoek 'de kledingwinkel'.
Is je groep in de buurt van een kledingwinkel? Maak dan een uitstapje met de ouders en kinderen.
Opening: Grote spiegel, stapel kleding, pop/beer.
Proefje 1: Poppen aankleden
Pop, poppenkleding.
Proefje 2: Kleding versieren
Witte T-shirts of sokken (Zeeman) in diverse maten), textielstiften.
Proefje 3: Kijk eens in de spiegel
Grote spiegel waarbij kinderen zichzelf goed kunnen zien
Proefje 4: Poppetje aankleden
Papier, stofjes, lijm, kleurpotloden/krijtjes
Proefje 5: Spelen in de kledingwinkel
Kleding, hangers, kassa, spiegel, (themahoek).
Het Peuterlab en Kleuterlab
Van Beethovensingel 126
3133 EA Vlaardingen
T: 010 - 23 22 111
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.